jo viime lauantain ja sunnuntain välisenä yönä. Matka meni hyvin ja ilmat olivat suorastaan helteiset, varjossa joka päivä yli +30 astetta, mitä sitten olikaan auringossa. Rannalla loikoiltiin ja otettiin aurinkoa ja juostiin kovaa vauhtia uimaan, kun hiekka poltti jalkoja. Käveltiin runsaasti ja tutustuttiin ympäristöön. Yhtenä päivänä vuokrattiin 9 hengen auto ja ajeltiin Paleohoraan, jossa syötiin ja sitten jatkettiin matkaa Samarian rotkolle. Emme kuitenkaan vaeltaneet tuota upeaa reittiä vaan tyydyimme katselemaan näköalatasanteelta maisemia. Iltapäivällä palasimme Hanian kautta Plataniakseen. Hotellimme ei ollut mitään monen tähden luksusta vaan ihan sellainen tavallinen huoneistohotelli. Huoneet olivat siistit ja paikka oli rauhallisella sivukadulla, joten liikenteen äänetkään eivät häirinneet. Ruokailimme sekä ravintoloissa että omassa "keittiössämme". Loppujen lopuksi on ihan mukava tehdä ruokaa vähän alkeellisemmissakin olosuhteissa, ainakin välillä. Aamupalat teimme itse, kahvia ja niitä ihania sämpylöitä sekä jogurttia. Hyvin jaksoi tuonne alkuiltapäivään, jolloin nautimme joko gyrospitan tai sitten lisää sämpylöitä ja kahvia...illemmalla sitten söimme kunnolla. Viikko kului varsin nopeasti, kahdesti kävimme Haniassa ja se oli sitten siinä. Kuvia otettiin varmaan nelisensataa ja lisäksi vielä isäntä kuvasi videolle. En tähän laita kuin vain muutaman otoksen.

Kuten kylttikin osoittaa, tästä pääsee rantaan, mutta siitä kuljettiin myös meidän hotellillemme eli Alkionides oli hotellimme ja se sijaitsi aivan rannassa.

Tässä vielä paremmin tuo edellisessä kuvassa ollut ihana puu (tai pensas...)

Nämä otukset olivat vallanneet maantien ja jouduin tulemaan autosta ulos hätistelemään niitä, jotta pääsimme ajamaan eteenpäin.

Yhtenä päivänä oli punainen lippu rannassa eli uiminen oli kielletty kun aallot olivat liian suuret. Ja kyllä ne olivatkin silloin sellaiset, ettei tehnyt mieli mitellä voimiaan niiden kanssa. Tässä ne ovat kuitenkin melko rauhalliset.

Kotiinlähtöpäivä eli lauantai olikin sitten todella pitkä...huoneet luovutettiin klo 12 ja bussi tuli hakemaan klo 17.10. Onneksi isännän veli jäi vaimoineen vielä lomailemaan ja saimme pidettyä tavaramme heidän huoneessaan. Mutta siltikin se oli sellaista odottelua. Kentällä oli tavanomainen jonotus, ja aika kului melkein kuin siivillä. Aikamme jännäsimme, mistä portista meidän lentomme lähtisi, sillä lentomme oli ainoa, jonka kohdalla ei mainittu porttia lainkaan monitoreissa. No, lopulta sekin sitten selvisi ja pääsimme koneeseen ja kotimatka alkoi. Laskeuduimme Helsinki-Vantaalle noin puolilta öin ja eroa lähtöpaikan lämpötilaan oli sellaiset lähes 30 astetta. Vähän vilutti, mutta onneksi auto lämpeni nopeasti. Kotonakin oli sisälämpötila alle 18 ja oli todella "holotna olo". Onneksi sisällä oli puita ja saimme takan nopeasti sytytettyä, joten kyllä se siitä sitten. Nukkumaan pääsin siinä kolmen maissa ja täytyy sanoa, että ei tarvinnut unta odotella, taisin nukahtaa ennenkuin pääni sain tyynylle. Ja kyllä omassa sängyssä oli hyvä nukkua. Sunnuntai kului kuin siivillä ja illalla sanoinkin isännälle, että olisipas vasta lauantai niin saisi huomenna vielä nukkua pitkään. Mutta ei auttanut, lomat oli loppu ja arki koitti.